God fortsättning! Här kommer ett rykande färskt inlägg från bloggen.
Vad vill du ge dina kunder? Vad ska du erbjuda? Det är de viktigaste frågorna du kan ställa dig själv.
Vad har jag för kundbas? Vad vill de ha? Helst ska du vara tillräckligt uppdaterad för att kunna erbjuda dem vad de vill ha redan innan de vet att de vill ha det – på så sätt stannar de hos dig istället för att söka sig vidare till andra.
Hur fixar man då detta? Det är inte så svårt, det är bara att använda sig av enkäter och liknande. Det ska vara snabbt och enkelt för dem att fylla i enkäterna, för det är inte på det viset att särskilt många tar sig tiden att sitta ner med en jättestor enkät med hundratals frågor. Detta behöver du inte heller, så tänk på att hålla det simpelt och smidigt både för dig och för dina kunder.
Vad kan jag göra bättre för mina kunder?
Det är alltid bra att kunna förbättra sig så att ens kunder ständigt är nöjda. Hur ska man veta om man gör dem nöjda, då? Enkäter är alltid bra, men det är också bra att erbjuda möjligheten till att recensera produkter och/eller tjänster direkt efter inköp. Dels kan man ha ett internt system för detta, alternativt/kombinerat med en extern tjänst som t.ex. Trustpilot.
Om man ser till så att kunderna kan berätta vad de tycker om exempelvis frakt, kvalitet, priser med mera så har man hela tiden bra koll. Detta gör att man kan förbättra sig på olika sätt kontinuerligt.